PEANUT è una piccola linea di borse ripiegabili. Una categoria di prodotti già presenti sul mercato ma per la quale ho cercato un design innovativo, riconoscibile e con un rimando ironico. Il primo riferimento è stata la nocciolina che è di fatto un contenitore e ha una forma specifica. La sintesi di questa forma si è trasformata in un contenitore/tasca. La superficie del tessuto è stata trapuntata con delle cuciture che richiamano la texture del guscio.
È una linea funzionale, composta da una serie di contenitori leggeri , adatti ad essere dei bagagli aggiuntivi durante i viaggi, o zaini leggeri e pratici come nella versione porta casco. Questa linea ha ottenuto il riconoscimento China Good Design 2017.

PANUT is a small line of foldable bags. A category of products already on the market but for which I sought an innovative design, recognizable and with an ironic reference. The first reference was the peanut which is in fact a container and has a specific shape. The synthesis of this form has transformed into a container / pocket. The surface of the fabric was quilted with seams that it's inspired to the texture of the shell.
It is a functional line, made up of a series of lightweight containers, suitable for being extra luggage during travel, or light and practical backpacks as in the helmet holder version. This line has been awarded the China Good Design 2017 award.
Back to Top